Az Audi Q7-eshez és a Bentley Bentayga szabadidő-autók testvérmodellje lesz a harmadik generációs Porsche Cayenne, miután ezt is az MLB építőkészletre helyezik át. Azon belül is nagyszilárdságú acél, alumínium és karbon alkotja majd a karosszéria vázát, a cél a tömeg csökkentése és ezzel a menettulajdonságok javítása – átlagosan 70 kg-ot faragtak le a mérnökök.

Csak részleteiben okoz meglepetést a megjelenés, a karosszéria hátulján keresztbefutó LED-sor lesz a hátsó lámpa, megváltozik a C oszlop íve is, az első lökhárítóban nagy méretű, szögletes légbeömlőket helyeznek el, egyébként változatlan a stílus. A belső teret titkolták igazán a Porsche mérnökei, amikor az álcázott prototípusokban utazásra invitálták az újságírókat, de nem tévedünk nagyot, ha az új Panamera stílusát és kezelőszerveit tippeljük a Cayenne belsejébe is.

Attól függ a vezetési élmény, mennyi pénzt költ az ügyfél, a hathengeresek csendesek, a V8-as motorok hangja viszont nagyon is jól hallható. Az alapmotor a 3,0 literes V6-os biturbó 340 lóerővel, a Cayenne S-ben a Porsche-féle 2,9 literes, 440 lóerős V6-os dolgozik majd, a Turbo-ban 550 lóerős a 4,0 literes V8-as biturbó. Dízelek is lesznek, ezekről nem árultak el semmit, a plug-in hibrid hajtásról is csak annyit, hogy később érkeznek, elsőként V6-os motorral, később V8-as motorral kombinálva is – utóbbi, mármint a Cayenne Turbo S E-Hybrid a maga 680 lóerős teljesítményével koronázza majd meg a modellsorozatot.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!