2021 végén mutatták be a kifejezetten fejlődő országok piacaira készített Citroën C3-ast, amely eltér az európai modelltől. Most a Latin NCAP törésteszt-program keretében vizsgálták a Brazíliában gyártott változatot, ahol 0 csillagos eredményt ért el a kisautó. A jármű alapfelszereltségébe tartozik 2 légzsák és a menetstabilizáló, a Felnőttvédelem 12,10%-os lett, a Gyermekvédelem 49,74%-os, a Gyalogsvédelem 34,88%-os.

Frontális ütközésnél gyenge volt az utasok mellkasának védelme, mert nincsenek övfeszítők/överő-korlátozók a fedélzeten, a lábtérben összeroppant az utascella, gyenge az ostorcsapás-sérülés elleni védelem. Az oldalsó oszlop elleni ütközési tesztet nem hajtották végre, mert az autóhoz még felár ellenében se adnak oldallégzsákot. Az övbekapcsolás-jelzés nem felel meg a Latin NCAP elvárásoknak, és se az anyós-, se a hátsó ülésnél nincs ilyen. A Gyermekvédelem nagyon jó, de az ISOFIX rögzítési pontok rossz jelzése, az utasoldali légzsákra utaló jelzés hiánya és a kikapcsolhatatlan utasoldali légzsák miatt lepontozták az egyébként jó eredményt. A Gyalogosvédelemnél a szélvédő és az A oszlop közelében van nagy veszélyben az elgázolt ember feje.