Folyamatosan építette ki villanyautó-kínálatát a kompakt kategóriában a Volvo Cars, és mindig az aktuális logika szerint nevezte el azokat. Most azonban célegyenesbe fordult az elektromos átállásuk, 2030-ra akarják elérni a 100%-os villanyautó-arányt, és ehhez bizony már el kell kezdeni a kínálat átláthatóvá tételét, amelyhez a legegyszerűbb módszer a névadási rendszer egységesítése. Az XC40 Recharge és a C40 Recharge mostantól kezdve az EX30-hoz igazodva EX40 és EC40 néven folytatja pályafutását, az elöl lévő betűvel a hajtásmódra, majd a karosszériára (szabadidő-autó illetve szabadidő-kupé) utalnak, aztán következik a méretet jelző szám. A Recharge nevet eltüntetik a plug-in hibrid modellekről, amelyeken a T6/T8 jelzés azért megmarad.

Az új névvel együtt egy korábban csak néhány piacon elérhető Performance szoftvert is elérhetővé tettek minden EX40/EC40 vásárlónak. Ennél 408 helyett 442 lóerő a 2 hajtómotoros összkerékhajtás rendszerteljesítménye, amivel egy-egy gyorsítást lehet még fürgébben végrehajtani. De a Volvo Cars nem feledkezik meg a belső égésű motorral szerelt modelljeiről sem, az XC60 és XC90 modelleknél elérhető B5-ös lágyhibrid benzinmotornál a belső égésű erőforrás optimalizációjával 4% illetve 2%-kal sikerült csökkenteni a szabványos fogyasztást. Végül a Back Edition nevű, teljesen sötét megjelenést adó csomagot az XC40, EX40 és EC40 modellek számára is elérhetővé teszi a Volvo Cars.