Még mindig börtönben van Rupert Stadler, az Audi vezetője, akit időközben elbocsájtottak, de nem nagyon kell sajnálni; mivel nem töltötte ki a 2022-ig érvényes szerződését, két számjegyű euró-összeggel kárpótolta őt korábbi munkaadója. Közben pedig kiderült, hogy nemcsak a TDI-motorok károsanyag-kibocsájtásával trükközött az Audi, de a dél-koreai autóimport szabályok kijátszása érdekében alvázszámokat is hamisított. Ezzel a gyakorlatával olyan autótípusokat is forgalomba helyezett a távol-keleti országban, amelyek egyébként nem teljesítették volna a forgalomba helyezéshez szükséges feltételeket. Három Audi alkalmazottat gyanúsítanak, akik nem az igazgatótanács tagjai. Az alvázszámokkal való manipulációra a TDI-csalás kapcsán lefoglalt dokumentumok átnézése közben bukkantak a München II ügyészségen, ahol aztán megindították a büntetőeljárást.

2013-ban kezdődött a csalás, a dél-koreai forgalomba helyezéshez szükséges kipufogógáz-vizsgálaton részt vett autók nem valós alvázszámát írták a jegyzőkönyvre, így még ha felmerült volna a manipuláció gyanúja, a hivatal akkor se tudta volna ellenőrizni a gyár méréseit. Az Audi belső vizsgálata 2016-ban tárta fel az ügyet, amiről aztán Rupert Stadler is kapott értesítést, azonban sem ő, sem az említett körlevél többi címzettje nem érezte szükségét annak, hogy a hatóságok – legyen szó a dél-koreai vagy német szervekről – tudomására hozza az ügyet. A TDI-botrány kirobbanása után, 2016-ban kiadott éves jelentésében az Audi azt írta, nem tűri a törvénysértéseket, és határozottan fellép ezek ellen – kivéve akkor, ha nem. A német ügyészség azért érintett az ügyben, mert az ő területükön történt a jogsértés, hiszen saját laboratóriumában végezte a teszteket az Audi.