Az Egyesült Államokban az EPA hatóság végzi a szabványos fogyasztás mérését, a Chevrolet Silverado nagyméretű pickup négyhengeres alapmotorját (310 LE/472 Nm) 20 mérföld/gallon városi, 23 mérföld/gallon országúti és 21 mérföld/gallon átlagfogyasztással vették fel a nyilvántartásba. Viszonyításként a 2,7 literes turbómotor által váltott 4,3 literes V6-os szívómotor 18 mérföld/gallon városi, 24 mérföld/gallon országúti és 20 mérföld/gallon átlagfogyasztással bír. Ez nemcsak házon belül kudarc (a 6,2 literes, hátsókerékhajtású V8-as változat takarékosabb városban), de a vetélytársak is alacsonyabb fogyasztásúak – a Ram 3,6 literes V6-os szívómotorja, a Ford 3,3 literes V6-os szívómotorja és a 2,7 literes V6-os biturbója is alacsonyabb átlagfogyasztású, mint a négyhengeres Chevrolet. Ezt követően nem csoda, hogy a típus sajtóbemutatóján Tim Herrick főmérnök azt mondta, hogy a szabványos fogyasztásnak nincs sok köze a valós fogyasztáshoz, amiben az ő termékük bizony jobb a konkurenciánál, és különben is még mindig dolgoznak a négyhengeres turbómotor finomhangolásán, tehát nem tekinthetőek véglegesnek a szabványos fogyasztási értékek.