Az E46-os generációba tartozó BMW 3-as kabrió karosszériája masszív, de ha jót akarunk magunknak, kerüljük az utólagos sportfutóműves példányokat. A tető elvesztése már elég stresszt jelent a karosszériának, amelyet meg is erősítettek. Ha több és nagyobb ütést kap a futóműtől, annak hosszú távon nem lesz jó vége. A bajorok rutinos mérnökei nagyon profin végezték az átalakítást, az itt látható autónak a gyári ponyváján nyoma sincs gyűrődésnek és fakulásnak, a szerkezete gyorsan és akadás nélkül üzemel. Egyvalami kerülte el a fejlesztők figyelmét, az anyósülés támláját állító (be- és kiszálláshoz) kallantyú műanyagja nem bírja a napfényt, a festék már lekopott róla…

Szélfogóval sztrádatempónál is huzatmentes az utastér, és ilyenkor a hátsó ülésre is lehet pakolni. Böködőt is mellékeltek az utólagos fejegységhez, ám kézzel egyszerűbb a használata. Fotó: Lővei Gergely
Szélfogóval sztrádatempónál is huzatmentes az utastér, és ilyenkor a hátsó ülésre is lehet pakolni. Böködőt is mellékeltek az utólagos fejegységhez, ám kézzel egyszerűbb a használata. Fotó: Lővei Gergely

Az ülések kárpitja a közel 200 ezer km-es futásteljesítménynek megfelelő kopást mutatja, az utastér többi eleme szinte új. Az egyedüli kivételt a váltókar előtti fedeles rekesz jelenti, ami nem az autó sajátja; annak elromlott a mechanikája, és bontóból csak ilyen karcos darabot lehetett szerezni. A gyári rádió helyére nemrégiben került egy androidos érintőképernyős fejegység, ami rögtön az egyedi helyre passzoló kerettel együtt jött – beszerelés nélkül 150 000 Ft volt az ára, de meggyőző a teljesítménye: navigáció, rádió, internet, wifi. A 3,0 literes, sorhatos benzines szívómotor a legjobb része az autónak, alacsony fordulaton is jól viszi a karosszériát, pörgetni is élmény, egyedül a hatodik fokozat hiányzik a sok autópályázáshoz – előbb-utóbb ez is megoldódik majd bontó segítségével.

Kutyaszőr véd a nyest ellen
Kutyaszőr véd a nyest ellen

A kabrióról is elmondható az, ami a legnépszerűbb hazai használt autóról: nem veszít a varázsából azzal párhuzamosan, ahogy egyre öregebb lesz, sőt, épp ellenkezőleg. Arra fel kell készülni, hogy a kabrióspecifikus alkatrészek drágák, és még bontóban sem nagyon lehet belőlük találni, a technika azonban problémamentes, ha nem hanyagolták(ják) a karbantartást.

Csak ilyen viharvert fedelet sikerült szerezni a bontóból, a sajátnál tönkrement a mechanika
Csak ilyen viharvert fedelet sikerült szerezni a bontóból, a sajátnál tönkrement a mechanika

Piacmustra

A használtauto.hu felmérése szerint az oldalukon kínált mintegy 4200 kabrió ötöde BMW márkájú. A nyitható tetős autók átlagéletkora 13 év, az átlagáruk ennek ellenére magas, 4,3 millió Ft. A képeken szereplő példányt pillanatok alatt el lehetne adni 2 millióért a tulajdonos szerint, de annyira tetszik neki ez az autó, hogy nem árulja.

Több mint tízéves a gyári vászon, de még nincs nyoma elhasználódásnak
Több mint tízéves a gyári vászon, de még nincs nyoma elhasználódásnak

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!