Még 2014-ben alapította a BYD és a Daimler a Denza nevű kínai autómárkát villanyautók gyártására, de az időközben Denza 500 néven forgalmazott autó finoman szólva bukás lett, 7 év alatt összesen 14 ezer példányt tudtak belőle eladni. Ezek után bemutatták a Denza X nevű szabadidő-autót, amely a németek által áttervezett megjelenésű BYD Tang, amelyet plug-in és elektromos hajtással kínálnak, de ez se lett igazán sikeres, egy év alatt 4175 példányt tudtak belőle értékesíteni. Nem csoda, hogy a Mercedes-Benz 10%-ra csökkentette szerepvállalását a közös cégben, amely most a BYD által készített D9-es luxus egyterűvel próbálkozik.

Plug-in és elektromos hajtással lesz elérhető a 2+2+3 üléssel rendelkező luxusautó, a műszerfal közepére egy 15,6 colos központi érintőképernyő kerül, az előválasztókar a legújabb divatnak megfelelően kristályból készül. A fő helyek a második sorban találhatóak, ahol gyémántvarrású bőrkárpittal borított, lábtartós foteleket helyeznek el, az első ülések fejtámlája mögött van a fedélzeti rendszer monitora, a kartámla végén az az érintőképernyő, amivel a kényelmi funkciókat vezérelheti az itt utazó. Pontos teljesítmény- és hatótávolság adatokat majd a forgalmazás megindulása előtt adnak közre a Denza D9-esről.