Többek között út menti segélyszolgáltatást is nyújt az LV=Britannia Rescue nevű szervezet, amely saját tapasztalatai alapján (az adatgyűjtést a 2018-2021 közötti időszakban végezték) ki meri jelenteni, hogy a villanyautó-tulajdonosoknak nem a hatótávtól kell félnie, hanem attól, hogy defektet kap. Az ok kézenfekvő, a hatótávval lehet tervezni, csak az esetek 11%-ban kellett lemerült akkumulátor miatt menteniük az LV munkatársainak – a tendencia egyébként az, hogy egyre kevesebb az út közbeni lemerülés, 2020-ban már csak 4% volt -, ellenben a hívások 36%-a defekt miatt történt. Utóbbi magyarázata, hogy a nagy tömegű villanyautóknál (akár +50% belső égésű motorral szerelt autóhoz képest) általában megerősített – merevebb – oldalfalú gumikat szerelnek, amelyek kátyúba hajtás esetén könnyen sérülnek olyan módon, amit nem lehet megoldani a defektszettel, pótkeréknek pedig jellemzően nincs hely az ilyen autóknál. Viszonyításként az LV azt is közölte, hogy a belső égésű motorral szerelt autóknál mindössze a segélyhívások 16%-a érkezik defekt miatt.
A villanyautóknál a lemerülésnél kétszer gyakrabban (21%) fordul elő, hogy egyszerűen nem indulnak el, aminek a jellemző oka a lemerült 12V-os akkumulátor, a belső égésű motorral szerelt autóknál egyébként 41% az indítási problémák (itt is a 12V-os akkumulátor lemerülése a fő ok) miatti segélyhívás.