Amíg sok helyen a rövidlátó városvezetők tiltásokkal (környezetvédelmi besorolás alapján vagy épp behajtási díjjal) próbálják távol tartani az autósokat a városok belső területéről, Milánó épp az ellenkezőjével, anyagi támogatással próbálja rávenni az autósokat arra, hogy a közösségi közlekedést használják.

A közösségi közlekedésért felelős városi cég az Unipol biztosítóval és az Octo Telematics céggel közösen szervezett kampányában a biztosítótársaság ügyfelei választhatják azt, hogy egy GPS-jeladóval rendelkező fedélzeti egységet szerelnek autójukba. Ha azt látják, hogy reggel 7:30 és 19:30 között nem mozdult az autó, akkor automatikusan megy a jutalom, ami pontosan egy vonaljegy ára. Az 1 euró 50 cent február végéig jár a kampányban résztvevőknek, az érvényesítéstől számítva 90 percig érvényes vonaljegyet SMS-ben kapják meg, és az ATM milánói közlekedési társaságnál nemrég bevezetett új jegykezelő rendszerében egyszerűen használhatják azt.
„Korábban a fedélzeti egységgel ellátott autók a navigációról, a szórakoztatásról és a biztosításról szóltak. Ezzel a projekttel az állami és privát szektor cégeinek együttműködésével próbáljuk jobbá tenni az európai polgárok életét” – mondta Jonathan Hewitt, az Octo Telematics képviselője a Financial Times újságnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!