Egy pillanatig se szeretné a Frazer Nash és az Ecotive nevű fejlesztőcégek, hogy az általuk kifejlesztett Metrocab-et összekeverjék a Nissan London Taxival – mindkettő ütős látvány -, ezért direkt fehérre fényezték a prototípust, amelyet most mutattak be a nagyközönségnek.

Itt nem egy, a feladat elvégzésére átépített sorozatgyártású autóról van szó, hanem egy speciális taxiról, amely egy hatótáv-növelővel ellátott elektromos hajtású kocsi. Egy 12,2 kWh kapacitású lítium-ion telep tárolja az energiát, amelyet aztán egy-egy hátsó tengelyt hajtó elektromotor használ fel. Ezek együttes teljesítménye 135 LE, de ennél sokkal mellbevágóbb érték a maximális nyomaték, amely 2800 Nm – viszonyításként ez bő kétszerese annak, ami mondjuk egy csuklósbuszt mozgat.

Van egy 1,0 literes lökettérfogatú benzinmotor is a fedélzeten, amely merülés esetén tölti a telepet – amelyet egyébként bármely villámtöltő-ponton is lehet táplálni -, megállás nélkül 560 km-t lehet megtenni a taxival. Érdemes megemlíteni, hogy van Sport üzemmódja is az autónak, kérdés, minek? London belvárosában mozdulni alig tudnak az autók, nemhogy száguldani…

A hátsó részben hat utasülést helyeztek el, van egy pótülés is a vezető mellett (ilyenkor viszont nincs csomagtér), a kényelmet panoráma üvegtető és USB töltőcsatlakozás szolgálja, no meg a légrugózás, amely kisimítja a bukkanókat. A csúcssebességet 128 km/órában (80 mérföld/óra) limitálták, a fogyasztásról annyit mondtak, hogy mintegy napi 11 000 Ft-ot tud az üzemeltetési költségeken megspórolni a taxis – a bekerülési költség és annak hozadékai (havi részlet nagysága) egyelőre nem ismert, hiszen még nem tudni, mikor indul majd meg a Frazer Nash Metrocab forgalmazása.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!