Mérnöki tanácsadással foglalkozik az 1998-ban alapított, Nagoyában működő AIM nevű vállalkozás, amely 2008-ban kifejlesztett egy 5,5 literes V10-es versenymotort, amivel a hosszú távú versenyzés világában próbáltak szerencsét – a Peugeot 908 HDi mögött, a legjobb benzinesként ért célba többször is –, de aztán a villanymotorok felé fordult a cég figyelme.

A helyi Automobile Council 2023 kiállításon debütált az EV Sport 01 elnevezésű sportkocsijuk, amelyet a saját fejlesztésű APM200-as villanymotor köré építettek fel. Eredetileg csak a hajtómotor tesztelésére szolgált volna a jármű, de aztán rendes sportkocsit építettek az acélcsövekből szerkesztett térvázra, a Nissan korábbi formatervezőjének, Shiro Nakamurának a segítségével. Az egész autó 4 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,2 m magas.

Onnan látszik a prototípus-mivolta az AIM EV Sport 01-esnek, hogy nincs üléssín, helyette az ülés másik lyukba csavarozásával lehet állítani a kormánytól-pedáloktól való távolságot – ezzel néhány centivel mélyebbre tudták beépíteni a verseny kagylót. Egyelőre az AIM vezetője, Yukinori Suzuki a mérce, aki majd az idei Goodwood FOS-on indul a 2 darab hajtómotorral (600 lóerő rendszerteljesítmény) szerelt sportkocsival. A nehéz japán forgalomba helyezés miatt nem cél a sorozatgyártás, de az APM200-as villanymotort szeretné sikerre vinni az AIM.