Ferenc pápa kérésének megfelelően a dél-koreai látogatását szervező bizottság egy hétköznapi autót szerzett neki, mégpedig a legújabb Kia Soul-t. Őszintén szólva nevetségesen nézett ki, hogy a pápa autója felvezette a hatalmas méretű Cadillac Escalade-et meg a többi kísérőautót, de hát a pápa szerénysége nem jelenti azt, hogy a testőrei is azok.

Ennek ellenére áldásos hatással volt a Kia Soul eladásokra az a publicitás, amit a látogatás néhány napja alatt az autó kapott. Amíg korábban átlagosan napi 20 autót értékesített a hazai piacon, a látogatás alatt ez a szám átlagosan 32-re emelkedett, az utolsó nap pedig 52 darabon tetőzött.

Ennek ellenére a Kia tisztában van azzal, hogy a kis méretű szabadidő-autója nem lesz tömegmodell, szerinte legfeljebb pár száz autós plusszt jelent a pápalátogatás, és azt is csak Dél-Koreában. Ráadásul ez is igazából csak előrehozott vásárlásokat jelent, az újautó-értékesítésben az év során mélypontnak számító augusztusban vásárolták meg autóikat azok, akik már korábban is ezen gondolkoztak, csak épp a nyaralás után akarták lebonyolítani a tranzakciót.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!