Változnak az idők, ezért a Volkswagen úgy kezdi az új modellek bemutatását, hogy van a GTI kivitel, ugyanez a teljesítmény részben elektromos hajtással GTE-ként, illetve a hosszú távon gazdaságos GTD. A sportosság említése csak ez után következik, még az is fontosabb, hogy kiemeljék az állandó online jelenlétet. Könnyen fel lehet majd ismerni az új modelleket, hatalmas és jelentős részben befalazott hűtőrács van a lökhárítóban, ennek a fekete mezőnek a két szélén extraként (a Mégane R.S.-ről nyúlt) X-alakú LED-es ködlámpa is elérhető lesz, itt debütál a megvilágított hűtőrács-díszléc.

A GTI nyolcadik generációjánál minden eddiginél magasabb a teljesítmény, a 2,0 literes turbómotor 245 lóerőt (370 Nm) tud, amihez hatfokozatú kézi kapcsolású vagy hétfokozatú DSG váltót párosítanak. Utóbbi már elektronikus vezérlésű, és a korábbinál gyorsabb kapcsolásokat ígér. A GTE változat már zöld rendszámmal szállít 245 lóerős rendszerteljesítményt (400 Nm rendszernyomaték), ennél 1,4 literes a belső égésű motor. Az akkumulátort 13 kWh kapacitásúra növelték, így már 60 km az elektromos hatótáv, elektromos módban 130 km/óra az elérhető csúcssebesség. A GTD esetén a kettős AdBlue-befecskendezéssel működő 2,0 literes TDI 200 lóerőt és 400 Nm-t szabadít rá az első kerekekre, alapfelszerelés a hétfokozatú duplakuplungos váltó.

Alapáron 17 colos felniket kapnak az új Golf modellek, extraként 18 vagy 19 colos darabok is elérhetőek, széria a LED-es hátsó lámpa. A márkajelzés alá írják fel a hajtásmódra utaló három betűt, a GTE esetén a hátsó diffúzorbetéten nincs nyoma kipufogónak, a GTI oldalanként egy-egy csövet kap, a GTD kettő csövet a bal oldalon.

Az utastérben a jellegzetes üléskárpit színe különbözteti meg a három kivitelt. Új elem, hogy immár a feláras elektronikusan vezérelt lengéscsillapításra is kihat az elektronikus differenciálzárat is vezérlő menetstabilizáló.