A Toyota Mirari tüzelőanyag-cellás autó bejelentése kapcsán írtunk arról, hogy az autógyár az első három évben magára vállalja a tankolások költségét is. Ezzel egyébként nem az újfajta üzemanyag használatára próbálják meg rávenni az embereket, egyszerű gyakorlati problémát söpörnek ezzel a szőnyeg alá: manapság nincs olyan mérési módszer, amivel pontosan lehetne követni, mennyi hidrogént tankol a kedves ügyfél.

A ma már létező hidrogént is kínáló töltőállomásokra egészen mostanáig csak szervezett keretek között (különféle programokban résztvevő) üzemelő autók járulhattak, amelyeknél szóba se került az, hogy fizessenek a hidrogénért – jellemzően a töltőállomást üzemeltető társaság a beruházással és ezzel támogatta a fejlesztést. Eddig is megvolt tehát a probléma, csak épp senkit nem zavart, hogy a jelenleg rendelkezésre álló és kereskedelmileg elérhető megoldásokkal csak 10-20 százalékos mérési pontossággal lehet mérni, mennyi hidrogéngázt tankol egy-egy autó. Amíg nem volt pénzmozgás, ez senkit nem zavart, de most, hogy nemsokára magánemberek (vagy épp vállalkozások) is vásárolhatnak tüzelőanyagcellás autót, hirtelen sürgető lett a probléma megoldása. Elméleti szinten vagy épp méregdrágán ma is léteznek pontos mérést garantáló megoldások, de azok még jobban megdrágítanák a hidrogén töltőállomások létesítését, most kezdtek el tesztelni megfizethető és 2 százalékos mérési pontosságot garantáló megoldást – ez azonban leghamarabb 2015 vége felé jelenhet meg a kutakon. A Toyota már ezt megelőzően elkezdi a Mirai forgalmazását, és az ingyen-üzemanyag ígéretével szeretné elejét venni a vásárlói reklamációknak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!