A Volkswagen Golf modellfrissítéssel együtt debütált az 1,5 literes TSI benzines, amelyet nálunk még nem dobtak piacra, mert a korábbi, szintén 150 lóerős 1.4 TSI-t olcsóbban tudják adni. Az új 130 LE/200 Nm teljesítményű változat azonban már nálunk is választható lesz, ezt kínálják a TDI-botrány miatt a dízelből kiábrándult, de spórolásra vágyó ügyfeleknek.

Nem Otto, hanem Miller ciklus szerint működik az Active Cylinder Management nevű szelepvezérléssel rendelkező négyhengeres, amely részterhelésen lekapcsol két hengert. A DSG váltó rendelése esetén ez kiegészül még azzal, hogy a vitorlázásnak nevezett módban – tehát maikor nagy tempónál az ember lelép a gázpedálról – nem egyszerűen csak üresbe kapcsolja a váltót az elektronika, de teljesen leállítja az erőforrást is, ami így alapjáraton se üzemel. Az eredmény változattól függően 4,8-5,0 l/100 km-es szabványos átlagfogyasztás. A GTE és e-Golf modellektől eltérően az 1.5 TSI BlueMotion az ötajtós mellett a Variant nevű kombi karosszériával is választható.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!