2004-ben debütált az első Hyundai Tucson, amely aztán az évek alatt a Hyundai márka legfontosabb típusává vált. Már a hazai kereskedésekben vannak az új generáció első példányai – a harmadik generációnál még van egy jelentős raktárkészlet, amiből lehet válogatni –, a jövő év elejétől pedig várhatóan ki is lehet majd mindenhol próbálni az autókat.

Könnyű felismerni az új modellt, lendületes a megjelenése, az első fényszórókat a lökhárító sarkába rejtették, az első menetfények a hűtőrács két szélét foglalják el, hátul is látványos a világítás. Nagyobbak a méretek – Európán kívül akár nyújtott tengelytávolságú karosszéria is választható -, több hely jut az utasoknak. A műszerfalon rejtett szellőzőnyílások biztosítanak huzatmentes légbefújást, fizikai kapcsolók helyett a 10,25 colos központi érintőképernyő alatt érintésérzékeny felület jelenti a középkonzolt, a műszeregység is digitális. Utóbbit arra is használják, hogy a holttérfigyelő rendszer a megfelelő oldali kamera képét megjeleníti a sofőrnek, hogy ne csak az akusztikus figyelmeztetést kapjon vész esetén. Összesen 14-féle vezetőtámogató rendszer érhető el, ezek vagy újak vagy a korábbihoz képest továbbfejlesztett tudásúak.

Hajtások tekintetében is szintet lépett az elődhöz képest a Tucson, 48V-os lágyhibrid rásegítés is elérhető az 1,6-os turbómotorhoz (150 LE) vagy dízelhez (115 LE) félmillió Ft-os felár ellenében, ezenkívül öntöltő hibrid (230 LE) is választható már kezdettől fogva, 2021 tavaszától hálózatról tölthető hibrid (265 LE) is lesz. Utóbbiaknak az összkerékhajtású változata ugyanúgy a HTRAC fantázianevű összkerékhajtást használja, mint a normál kivitel. A kedvezményes indulár 8 millió Ft, a dízel-felár 800 ezer Ft, az öntöltő hibridért legalább 10,5 milliót kell fizetni, míg a plug-in hibrid indulóára 14 millió Ft.