A diffúzor, azaz a kocsi alatti légcsatorna hatékony működésének alapfeltétele, hogy alacsony legyen a hasmagasság, ennek megfelelően még ültetett utcai autóknál se működik a rendszer. A BMW vásárlókat azonban olyan apróságok, mint a valóság nem nagyon zavarják, ezért ők az X5-ös szabadidő-autó esetén is kapnak diffúzor-szerű végződést imitáló hátsó lökhárítót. No nem alapáron, be kell fizetniük az M Sport csomagra.
Ez egyébként nem csak a haszontalan hátsó, de a sokkal sportosabb formájú és ránézésre nagyobb, valójában jelentős részt kitakart légbeömlőkkel rendelkező első lökhárító is jár. Egy kicsit lejjebb nyúlik a küszöbburkolat is, fényes feketére fényezik a tetősíneket, és alapból 19 colos, duplaküllős felniket adnak még.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2013/06/201141_x5m4.jpg?x88250)
Az X5 M50d esetén még tovább mennek, például az első lökhárító szélső légbeömlőibe apró ezüst bajuszokat helyeznek, és itt már nem próbálnak minket átverni diffúzor-szerű befejezéssel, még nagyobbak a kerékjáratokban lévő kerekek, és itt egyáltalán nincs tetősín. Ennél a változatnál széria, egyébként opciós az Dynamic Damper Control változó lengéscsillapítás-vezérlés, amihez sportosabb vezérlésű hátsó légrugózás tartozik. Mindkét autó esetén rengeteg M-es kiegészítőt találunk az utastérben is.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2013/06/201139_x5m2.jpg?x88250)
A BMW X5 M50d egyébként csak Európában lesz elérhető, a 3,0 literes, háromturbós dízelmotorjának 381 lóerő (4000-4400 között) a teljesítménye, maximális nyomatéka 740 Nm (2000-3000/perc). A nyolcfokozatú automatikus váltóval szerelt sport-szabadidő-autó 5,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, szabványos átlagfogyasztása 6,7 l/100 km.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2013/06/201140_x5m3.jpg?x88250)
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!