Manapság a hatalmas belső tér már nem elég egy családi járműnek, annak bizony a mai kütyük és az azokat használó családtagok igényeit is ki kell tudni szolgálnia. Ennek megfelelően az Euro 6-ra átállással párhuzamosan továbbfejlesztették a VW Sharan szórakoztatóelektronikai tudását is, felár ellenében lehet kérni az App-Connect csomagot, amellyel okostelefon-tükrözés is jön.

Az elektronikai rendszer fejlesztésének köszönhetően az MQB-autókból ismert biztonsági segédek is elérhetőek már a nagy méretű egyterűhöz, a távolságtartó tempomattal együtt jön a városi koccanásgátló, a holttérfigyelő és a parkolósegéd, no és a tolatva kiparkoláskor a keresztező forgalmat figyelő segéd is. Ezekért egyébként felárat kell majd fizetni, de az összes Sharanban ott lesz a fedélzeten az ütközés után a fékeket aktiváló, ezzel az autó elgurulását megakadályozó rendszer.

Teljesen új a motorkínálat, hiszen ez az autó csak most áll át az alumínium-négyhengeresekre. Két benzinmotor van, az 1,4 literes 150 lóerős, a 2,0 literes 220 lóerős, a 2,0 literes dízel 115, 15 vagy 184 lóerővel választható. A leggyengébb dízel kivételével rendelhető hatfokozatú DSG-váltó, a 2,0 literes benzinesnél alapfelszerelés is. Ennél új funkció, hogy ha a sofőr lelép a gázról, akkor üresbe kapcsol a szerkezet, azaz motorfékezés helyett egyszerűen csak gurul a Volkswagen Sharan. Júliusban kapják meg az első vásárlók a felfrissített megjelenésű egyterűt – várhatóan hasonló változásokra és menetrendre számíthatunk az ezzel a típussal egy gyártósoron készülő Seat Alhambra esetén is, ez utóbbi modell változásait azonban még nem jelentették be.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!