A Magyar Autóklub kezdettől fogva részt vett a budapesti Duna-partok jövőjéről szóló tárgyalásokon, ahol egyet értett a zöld város koncepciójával, de elutasította a közlekedési folyosónak használt pesti alsó rakpart lezárását, hiszen az forgalomnövekedéshez vezetne a belső kerületekben. Egy korábban elvégzett, mintegy 11 ezer fős mintával dolgozó közvélemény-kutatáson a válaszolók 60%-a utasította el a rakpart lezárását. A Magyar Autóklub bevonta a döntés előkészítési folyamatba a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarát, a fuvarozókat képviselő NiT Hungaryt, az Országos Taxis Szövetséget, a Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetségét, valamint több független szakembert. A 2022. október 27-én aláírt nyilatkozat értelmében a résztvevők mindegyike támogatja a pesti alsó rakpart fejlesztését, méghozzá oly módon, hogy Budapest Főváros Önkormányzata figyelembe veszi a Magyar Autóklub és a nyilatkozatot aláírók javaslatait, illetve vállalja, hogy a pesti alsó rakpart fejlesztése során tekintettel lesz a közlekedési hálózat egészének működésére. További részleteket az Autósélet oldalán találnak, ahol le lehet tölteni a megállapodás dokumentumát is.