Hazánkban a hibrid hajtás mellett tették le a voksukat a Lexus vásárlók, az eladott autók 95 százaléka ilyen, számuk az első negyedévben pedig megduplázódott a tavalyihoz képest. Két példány tett villámlátogatást hazánkban, jelezve a forgalmazás megindulását, egyébként decemberig kell majd várniuk az ügyfeleknek az autókra – nem csak nálunk, de Európa-szerte.

A technika fejlődik, a monitorok száma és mérete gyarapodik. Fotó: Lővei Gergely

Élőben látva feltűnő a forma változása, jót tett a kiállásnak az, hogy kezdettől fogva az aktuális márkaarculat volt a meghatározó, nem utólag frissítették rá azt a karosszériára. Itt is jellemző a lemezek erőteljes megformálása, azonban a nagyobb méretekből adódó nagyobb felületek és a lágyabb ívek miatt sokkal nyugodtabb a látvány, mint a például az LC kupénál.

A “lebegő” kartámasz az ajtókárpiton

Az utastérben természetesen a márkától és a kategóriától elvárható anyagválasztással és kidolgozással szembesül az ember – az F Sport változatnál akár piros külsőt lehet lángvörös bőrbelsővel kombinálni! –, nekem különösen tetszettek az ajtókon lévő „lebegő” könyöklők, illetve az anyósülés előtti apró kijelző a műszerfalon. A Supreme csúcs felszereltségnél hátul hatalmas kijelzők és a könyöklőn egy érintőképernyő is helyet kapott, a szalonban is ilyen példányt tudtam megtekinteni.

Számos lehetőség közül lehet választani, amikor a belső hangulatról van szó

„Az idei évben ugyanis nem csupán a vadonatúj modellek és forradalmi technológiák tekintetében törünk előre, hanem hálózatfejlesztési szempontból is: az év során meglévő budapesti márkakereskedésünk mellett új, prémium színvonalú márkaképviseletet nyitunk Szeged és Debrecen városában is. A mától már hazánkban is rendelhető, a márkakereskedésekbe várhatóan decemberben érkező LS a legtisztább formában képviseli a Lexus által képviselt márkaértékeket, a legkifinomultabb prémium kidolgozást, a letisztult, elegáns, mégis dinamikus formavilágot és belső kialakítást, valamint az ügyfelek biztonsága, kényelme, és a környezetbarát üzem és a megbízhatóság szolgálatába állított forradalmi technológiákat, innovációkat és műszaki megoldásokat” – nyilatkozta Kárpáti László, a Lexus magyarországi vezetője.

Nem plug-in a hibrid, így oldják meg az energiaellátást a szalonban

Előzetes árak is vannak már, az Elegance alap szint LS 500-ként 26 millió, LS 500h-ként 28,5 millió, a középső Prestige 29,5 és 33,5 millió Ft-ba kerül majd, a Supreme benzinesként 35, hibridként 38 millió Ft, és ott van még az F Sport 29,5 vagy 32 millió Ft-ért. Nagy számok ezek, de ebben a kategóriában ezek az összegek nem számítanak kiemelkedőnek, sőt, például a konkurencia hibridjeinél úgy olcsóbb a japán luxuscirkáló, hogy nem négy-, hanem hathengeres benzinmotorral kényeztet. Szóval az év végén versenyképes áron, három helyen (Budapest, Debrecen, Szeged) lehet majd megvásárolni az új LS-t, persze a forgalmazó további tárgyalásokat is folytat a hálózat bővítéséről, de egyelőre nem árulja el a lehetséges újabb Lexus márkakereskedések helyét.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!