Még 2014-ben mutatták be a Chevrolet Niva új generációját, aztán nem sokkal később bejelentették, hogy a General Motors tömegmárkái, beleértve a Chevrolet Dél-Koreában gyártott típusait is, kivonul az orosz piacról. Észak-Amerikából importált luxus- és sportkocsik, valamint a helyben gyártott Niva alkotta volna a választék maradékát, de jelen pillanatban úgy tűnik, hogy utóbbiból nem lesz semmi.

A félreértések elkerülése végett az autó kifejlesztésével már majdnem végeztek a mérnökök, akik a GM-Autovaz közös vállalatánál dolgoznak, azonban a GM jelenleg azt is fontolgatja, hogy felhagy az egész együttműködéssel, és a kész autót is veszni hagyja. Az is jelentősen hátráltatja az autó piacra dobását, hogy rövid időn belül több vezetőváltás is volt a GM-Autovaz közös vállalatánál, no és maga a Lada se örül egy félig-meddig házon belüli konkurensnek.

Arról van szó, hogy még nem döntötték el véglegesen, hogy az új XRay szabadidő-autóból készítenek-e összkerékhajtású változatot, és nem lenne értelme a Chevrolet Niva mellett egy másik, hasonló tudású és árú autót kínálni, mert azzal csak olyan gyilkos árversenyt hoznának létre, ami egyik félnek se, – tehát a Ladának egyáltalán – nem jó. Azért is örülne a Lada a konkurencia megszűnésének, mert akkor végre megint visszaszállnának rá a Niva név jogai, és végre újra saját autójánál használhatná azt a jelenlegi 4×4 jelölés helyett.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!