Az MQB A0 építőkészletre állnak át a VW-konszern kisautói, a sort az Ibiza nyitotta, másodikként pedig a Polo következik. Erről korábban már láthattunk álcázatlan képeket, és azt is tudjuk, hogy Virtus néven dobják piacra a lépcsős hátú változatot, hivatalosan mégis csak most teszik közre az első információkat Dél-Afrikában készített gyári kémfotókkal együtt.

Változnak a méretek, a hossz 4,05 méter (+ 8 cm), a szélesség 1,75 méter (+ 7 cm), a magasság 1,45 méter (- 1 cm), a tengelytávolság 2,56 méter (+ 2 cm), és alaphelyzetben 349 literes lesz a csomagtér mérete. Mivel a vásárlók túlnyomó többsége azt favorizálja, csak az ötajtós felépítmény marad meg Európában.

A motorkínálat kulcsfontosságú eleme az 1,0 literes TSI, 65, 75, 95 és 115 lóerővel, benzin- és CNG hajtással lesz választható, a GT modellbe az 1.5 TSI kerül 150 lóerővel, a GTI-be a 2,0 literes turbómotor kerül majd eleinte 200 lóerővel – az elsőkerékhajtás korlátozza csak a lóerők számának növelését. Egyedüli dízelként az 1.6 TDI-t kínálják majd 80, 95 vagy 115 lóerővel. Még az év vége előtt megvásárolható lesz a Volkswagen Polo legújabb generációja.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!