Négy év alatt, 150 helyi szakember fejlesztette ki a VWCO Delivery teherautójának alapján az e-Delivery nevű akkumulátoros-elektromos változatot, egy 50 fős tesztcsapat gyilkolta a prototípusokat a speciális tesztpályákon és a brazil utakon mintegy 400 000 km-en át, napi három műszakban dolgoztak a szakemberek – az autók a töltés miatt néha megpihentek. A brazil körülményekre gondolva az autót kipróbálták áradás esetén is, azaz teljesen víz alá merült hajtással és akkumulátorral is megbízhatóan kell működnie – ez elvárás volt már a dízelmotoros alapkonstrukciónál is.

A hajtásról egy 300 LE tartós, 408 LE csúcsteljesítményű, 2150 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik, akkumulátorból 3- vagy 6 csomagot lehet kérni, előbbivel 125, utóbbival 250 km az elérhető hatótávolság – mindezt úgy számolták ki, hogy az elhasznált energia 40%-át visszatermeli a jármű lassításkor, a szabványos hatótávolság nem ismert. Két változatban készül a VW e-Delivery, a kéttengelyes 10 700 kg össztömegű, terhelhetősége 6320 vagy 5750 kg attól függően, melyik akkumulátor-csomagot kérte az ügyfél, ez a kivitel 28%-os emelkedőn tud felhajtani és 88 km/óra a végsebessége. A háromtengelyes változat össztömege 14 300 kg, ennél az akkumulátorok számától függően 9055 vagy 8530 kg a terhelhetőség, ez 20%-os emelkedőn tud haladni, a végsebessége 83 km/óra.

Már megindult az e-Delivery előértékesítése, azaz már lehet rendelni a típust, a vételár nem ismert, de alapvetően csak nagy(obb) flottákra számítanak, és úgy számolnak, hogy a legtöbb zöld beszerzésnél rögtön a Volkswagen Caminhoes e Onibus által kifejlesztett napelemes töltőt (CCS-2-es csatlakozót használnak) is adnak majd a járművekhez, hogy teljesen megújuló energiával üzemeljen a flottának ez a része.