Régen a hegyi felfutókon is sikeresek voltak a Porsche versenyautói, amelyek közül a 906, a 909 Bergspyder és a 718 RS 60 Spyder emelkedik ki, ezek 2 évvel ezelőtt még saját Boxster-tanulmányt is inspiráltak, de a gyár aztán nem foglalkozott tovább a dologgal. Itt jön a képbe a Ruf manufaktúra, amely most bejelentette a Bergspyder nevű modelljét.

A megjelenés a 993-as generációt idézi, de valójában teljes egészében karbonból készítik a tetőt nélkülöző, minimális méretű szélvédőt nyújtó karosszériát, amelynek a hátuljába léghűtéses, turbós boxermotort szerelnek. A 450 LE/599 Nm teljesítményű erőforrás 6 fokozatú kézi kapcsolású váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, részlegesen önzáró differenciálmű is van, a lassulásról karbon-kerámia fékek gondoskodnak elöl 6, hátul 4 dugattyús nyergekkel. A Ruf Bergspyder utastere spártai, majdnem mindent Alcantara borít.