Elkezdett begyűrűzni az elektrifikáció a Mercedes-Benz G-osztályba, hiszen itt a felfrissített változat lágyhibrid benzin- és dízelmotorral, a már évek óta ígért akkumulátoros-elektromos EQG leleplezésére még várnunk egy keveset. Immár az összes erőforráshoz adják az indítógenerátort (22 LE/200 Nm), ezzel párhuzamosan annyi a változás, hogy már csak az AMG 63-as kap V8-ast, egyébként a 3,0 literes soros 6 hengeres turbómotorokat használják – a G 450 d esetén gázolaj, a G 500 (egyes piacokon G 550) esetén benzin az üzemanyag.

Vannak formai változások is, de nagyon oda kell figyelni, hogy ezek feltűnjenek. A hűtőrácsban immár nem 3, hanem 4 vízszintes pálcáz helyeznek el, az A oszlopra és a szélvédő felső peremére apró légterelőket helyeztek (ezek csökkentik a szélzajt), a lökhárítókban lévő szellőzőnyílásokon új rácsokat találunk. Nem csak látványosabbak lettek a 18 vagy 20 colos felnik, de azok kialakítása aerodinamikailag optimalizált. Ahogy eddig, úgy a jövőben is lényegében teljesen személyre szabható a külső-belső megjelenés a G Manufaktur szolgáltatás keretében.

A legújabb MBUX digitális segéd jóvoltából új szolgáltatásokat és fejlettebb hangvezérlést (világnyelveken) kapnak az utasok, az off-road panelnél a digitális menüt előhívó gyorskapcsolót is találunk már, a kormánykerék küllőin érintésérzékeny felületeket találunk. Burmester 3D-s hangrendszer is választható, no meg temperált pohártartók, aktív multikontúr ülések előre, a hátsó digitális csomagban a támlákra szerelt 11,6 colos képernyőket találunk, amelyekkel elérhető az MBUX szolgáltatásai. Új a beépített fedélzeti kamera szolgáltatás, amellyel rögzíthető az orrkamera képe, amelyet a fejegységen vagy párosított telefonon lehet visszanézni.

Alapfelszerelésként adják az aktív lengéscsillapítást, amely érezhetően csökkenti a karosszériamozgást, magukat a lengéscsillapítókat felkészítették az extrém igénybevételre – például tartósan patakban haladásra. Áttervezték a digitális Offroad Cockpit menüt, innen érhető el az „átlátszó motorháztető” funkció, amikor az orrkamera képét mutatja a központi kijelző az első kerekek haladási irányának előrejelzésével. A Mercedes-Benz G-osztály motorkínálata benzines- vagy dízelmotort jelent, előbbi 449+20 LE/560+200 Nm, utóbbi 367+20 LE/750+200 Nm teljesítményű.

A Mercedes-AMG G 63-nál aktív hidraulikus karosszériadőlés-szabályzó rendszert is adnak, a 4,0 literes V8-as biturbó 585+20 LE/850+200 Nm teljesítményű. Ezzel a 0-100 km/óra gyorsulás 4,4 másodperc alatt letudható, a végsebesség elektronikusan korlátozott 220 km/óra, az AMG Performance-csomaggal a 0-100 km/óra sprintidő 4,3 másodperc, a végsebesség-limitet 240 km/órára emelik.