Európa legolcsóbb villanyautóját már a vásárlás előtt kipróbálhatják majd az érdeklődők, hiszen első körben, azaz 2021 elejétől autómegosztó-szolgáltatások igényeire szabott változatot kezdenek el forgalmazni – elsőként a Renault által jelenleg is támogatott Zity flottájában jelenik meg a Spring Electric, de másoknak is szállítanak belőle –, és 2021 őszétől lesz elérhető a civil kivitel. Személy- és haszonjármű kivitelt is kínálnak majd, tehát a flotta, magán és közületi vásárlóknak is kínálnak városi közlekedési alternatívát.

A formában a legújabb Dacia-arculatnak megfelelően Y alakú LED-es hátsó lámpák jelentenek újdonságot a Renault K-Ze nevű, Kínában forgalmazott villanyautóhoz képest, az 1,51 méteres magasság és az ötajtós kialakítás könnyű ki- és beszállást tesz lehetővé, a hasmagasság 15 centi. Amíg a karosszéria kicsi, hossza 3,73 méter, a szélesség tükrökkel együtt 1,77 méter, tágas belsőt ígérnek, a tengelytávolság 2423 mm; a fordulókör átmérője 9,6 méter. A csomagoknak 300 literes hely jut az autó hátuljában (ha nem rendelnek pótkereket), támladöntés után 600 literes a raktér.

Az első kerekeket egy 44 lóerő csúcsteljesítményű, 125 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, Eco-üzemmódban 31 lóerőre korlátozza az elektronika a csúcsteljesítményt és 100 km/órára a végsebességet (egyébként 125 km/óra), cserébe 10%-kal nagyobb lehet a hatótávolság. Hátra építik be a 28,6 kWh kapacitású telepet, ami WLTP-módszer szerint 225 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, WLTP városi ciklusban 295 km az elméleti hatótávolság. Alapesetben 6,6 kW teljesítményű töltésre van csak lehetőség, felárat kell fizetni a villanytöltésért, ami 30 kW teljesítményű egyenáramú töltést jelent.

Az autómegosztó-kivitel speciális zárakat kap, amely alkalmazásból is vezérelhetőek, hardveres navigációt kap a helymeghatározás és flottafelügyelet használatához, PET-palackokból készített műbőrből készítik a strapabíró és könnyen takarítható kárpitot és padlószőnyeget. Tolatókamera és -radar is segíti majd a vezető dolgát. A teherautónál ráccsal választják el az 1033 mm hosszú, 800 liter térfogatú hátsó rakteret az első utasoktól, a terhelhetőség mindössze 325 kg – városi áru- vagy ételkiszállításhoz bőven elég ez is – ehhez a változathoz nem rendelhető pótkerék.

A Dacia Sprint Electric villanyautó magyarországi indulóára 6,5 millió Ft, az első 100 megrendelő az állami támogatással tehát 3 990 000 Ft-ért vehetik majd meg autójukat. Kötelezettségmentes regisztrációval gondoskodhatnak róla az érdeklődők, hogy az elsők között legyenek, amikor szűk egy év múlva megindul a forgalmazás.