Noha a vásárlók egyértelműen a szabadidő-autókat favorizálják az egyterűekkel szemben, a Mercedes-Benz úgy ítéli, hogy a B-osztályt nem kell még temetni. Az eddiginél sokkal sportosabb megjelenést adnak a Párizsi Autószalonon debütáló harmadik generációnak. A magas építés miatt az A-osztálynál tágasabb utasteret kínál a B-osztály hasonló alapterületen.

Az MBUX digitális asszisztens és a digitális műszerfal is ott van a fedélzeten, a hátsó ülés immár 40:20:40 arányban osztott. A B-osztállyal egy időben jelenik meg a 2,0 literes dízel a kompakt modellekben, a keresztben beépített OM 654-es blokkhoz teljesen új, nyolcfokozatú dupla kuplungos váltót fejlesztettek. A B-osztály hálózatról tölthető hibrid hajtással is választható lesz, a B 220 e 13,7 kWh kapacitású akkumulátora 70 km-es elektromos hatótávolságot biztosít, tehát a zöld rendszám viselésére is feljogosítja az autót.