Nem feltétlenül szép, de kétségkívül praktikus a karosszéria. A Z3 Coupéhoz képest például egyenesen gyönyörű Nem feltétlenül szép, de kétségkívül praktikus a karosszéria. A Z3 Coupéhoz képest például egyenesen gyönyörű

Ne tessék megijedni, a csörömpölés, amit hallanak azok a pénteki ebédszünetből visszatérő kollégáik okozzák, akik épp most esnek be az asztal alá, mert meglátták a legújabb Ferrari első hivatalos képeit. A maranellóiak ugyanis nem egyszerűen szakítottak a hagyományokkal, de két lábbal tipornak rajtuk.

Először is a név: FF. Ez nem név, még betűszónak is csak kompromisszumok árán nevezhető, hiszen még ahhoz is túl rövid. A Ferrari Four szavak kezdőbetűi arra utalnak, hogy ezúttal nem csak négyszemélyes (nem 2+2, hanem 4) az autó, de összkerékhajtása is van. Ezen kívül teljesen új V12-es generáció is bemutatkozását ünnepli a motortérben, a 6262 cm3-es erőforrás teljesítménye 660 lóerő 8000-es percenkénti fordulaton, nyomatéka 683 Nm 6000-nél. A bődületes erőt a hátsó tengelyre épített dupla kuplungos robotizált váltó segítségével lehet uralni, no meg az összkerékhajtás is sokat segít.

Nagyon morcosan ráncolja a motorháztetejét a Ferrari új csúcsmodellje, az FF Nagyon morcosan ráncolja a motorháztetejét a Ferrari új csúcsmodellje, az FF

A rendszerről egyelőre annyit árultak el, hogy állandóan az útviszonyokhoz igazítja a nyomaték-elosztását a vezérlőszámítógép, és a 4RM nevű rendszer ötven százalékkal könnyebb a normál összkerékhajtásoknál. Utóbbinak köszönhetően sikerült majdnem tökéletesen kiegyensúlyozott, elöl 47, hátul 53 százalékos tömegeloszlást kialakítani. Az autó legnagyobb dobása mégis a csomagtartója, ami alaphelyzetben 450 literes befogadóképességű, de a hátsó ülés ledöntésével 800 literesre bővíthető – ezzel még a Corvette 650 literes csomagterére is rálicitál az új maranellói csúcsmodell.

Nem a tetőre, hanem a padlóba, azon belül a diffúzorba került spoiler Nem a tetőre, hanem a padlóba, azon belül a diffúzorba került spoiler

A Ferrari egyébként nem mondhatja, hogy példa nélküli a kombi karosszéria a kínálatában, nem csak a brunei szultán számára készített különféle kombik említhetőek, de a legendás Ferrari 250 GTO Breadvan is, amelynek karosszériáját a lehető legáramvonalasabb forma elérése végett fejezték be meglehetősen rendhagyó módon. Az FF nevű utcai autónál is sokat segít a légellenállás csökkentésében a szokatlan befejezés, így nem csoda, hogy a végsebesség 335 km/óra. Abban, hogy a 100 km/órás tempót 3,7 másodperc alatt éri el a gép, a karosszériának semmi szerepe nincs.

Nem ez az első, szokatlan véget érő Ferrari Nem ez az első, szokatlan véget érő Ferrari