Már idén ősszel szeretné megindítani az eFROOG elnevezésű, kis méretű haszonjármű sorozatgyártását az Uniqueco nevű német autóipari beszállító, és saját bevallásuk szerint tartják az ütemtervet.

A 3,5 méter hosszú, 1,8 méter széles kétszemélyes járművel elsősorban a városi áruszállítás/munkavégzés piacát szeretnék lefedni. Ennek megfelelően alapáron az Opel 1,2 literes, 70 lóerős benzinmotorját adják, amivel 135 km/óra a végsebesség, extraként akkumulátoros-elektromos hajtás is kérhető – többféle motorteljesítmény illetve akkumulátor is választható lesz, ennek megfelelően alakul majd a vételár is.

Az ülések mögötti rakteret úgy alakították ki, hogy azon egy Euro-raklap kényelmesen elfér, a terhelhetőség ebben a kategóriában elképesztően magasnak számító 920 kg. Az eFROOG elsődleges piaca tehát a kommunális szektor, de az Uniqueco nem elégszik meg ennyivel, egy igazi szabadidő-autót is gyártani fog majd 2014 őszétől.

Ez már nem teljesen saját fejlesztés, hanem a Travec cég által kifejlesztett Tecdrah elnevezésű szabadidő-autó némileg módosított változata. Megtartották az alumínium-acél vázat és az újrahasznosított műanyagból készített karosszériahéjat, de immár ötajtós a felépítmény, és Dacia helyett Opel négyhengerest szánnak  motortérbe, és Kitesh a név.

Egészen pontosan kezdetben még a 125 lóerős, 1,7 literes turbódízelt képzelték el hajtóműként, azért késik egy kicsit a piacra dobás, mert épp azon vannak a mérnökök, hogy az új, Szentgotthárdon készülő 1,6-os dízelt adaptálják. Haszonjárműként tervezik piacra dobni a zárt, kabrió vagy pickup felépítménnyel rendelkező típust, amelynek kezdettől fogva lesznek speciális változatai, a eFROOG-hoz hasonlóan ezt is fel lehet majd készíteni mindenféle munkavégzésre.

A karosszéria 4,01 méter hosszú, 1,81 méter széles, a magassága 2,01 méter – utóbbi a 2 méterre méretezett mélygarázsoknál okozhat problémákat. Elöl-hátul MacPherson rugóstagos felfüggesztéssel és kapcsolható összkerékhajtással adják majd a Kitesh 4×4-est, amelynek mindössze 1,3 tonna lesz a saját tömege, a terhelhetősége 1 tonna.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!