Kínában a Beijing Auto a partnere a Mercedesnek, közös vállalat készíti az autókat az E-osztályig bezárólag (az S-osztály vásárlói igénylik a német gyártásból eredő büntetővámokat, mert megengedhetik maguknak). Ez utóbbi autót most a kínaiak is használják, Senova D90 néven fogják árulni, mégpedig rögtön a nyújtott tengelytávolságú változatot.

Nagyon nem erőltették meg magukat a megjelenés módosításánál, a lámpák formája például maradt a régi, de a betéteket kicserélték, és ugyanez mondható el a hűtőrácsról is. A lökhárítónál meg nem fejezték be a gyártást, azaz nem vágták ki a szellőzőnyílásokat – a tanulmány akkumulátoros-elektromos hajtású, nincs nagyon szüksége hűtőlevegőre. ez utóbbi az, ami igazán megkülönbözteti majd a Mercedes E-osztálytól a Senova D90-est. A Beijing Auto New Energy nevű leányvállalat alkotta meg a hajtást, az elektromotor 136 lóerős, a 60 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral 325 km-es lehet a hatótávolság. A csúcssebesség 150 km/h, a 100 km/órás tempót 7,8 másodperc alatt éri el a Senova D90 EV.

Nem sikerült az extra díszlécet a csomagtérfedélhez igazítani Nem sikerült az extra díszlécet a csomagtérfedélhez igazítani

Erre az autóra egyébként egészen 2015 végéig kell majd várnia a vásárlóknak, ellenben a Senova D90L benzinmotoros változat már 2015 elején a kereskedésekben lesz. Ez a Mercedes E-osztály motorjait használja majd, azaz 2,0 literes benzines turbó illetve 3,0 literes szívó V6-os hajtja majd a hátsó kerekeit. Nem ismert, vételár tekintetében hogyan viszonyul az eredetihez a Senova D90L.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!