Ha alaposan megnézzük a Peugeot új, második generációs 308-asát, a feltűnő szabású lámpák kivételével egy meglehetősen konzervatív autót láthatunk. Mármint kívülről, hiszen bent a különleges elrendezésű műszerfalával (és a magasabb felszereltségi szinteken) érintőképernyővel kiváltott középkonzoljával már más képet mutat az autó.

Azonban pontosan ez utóbbi, az autó fő ismérve az, amit a kínai vásárlók nem kapnak majd meg. Az ötajtós karosszéria mellett, hiszen a távol-keleti piacon érvényes vásárlói preferenciák miatt lépcsős befejezést készítenek az új kompaktjuknak a franciák. És az új lemezmunka mellé gyorsan egy teljesen új műszerfalat is összedobtak a mérnökök.

Jól látszik a kémfotón a kormány mögé helyezett, analóg órákat használó műszeregység, meg a teljesen új kialakítású, szint függőleges falat alkotó középkonzol – amelynek közepén ott trónol az érintőképernyő. Azonban nem csak a felső rész új, a váltókar környéki konzol is eltérő kialakítású az európaitól, sokkal több kapcsolót látunk itt. Mivel a méretei miatt tekintélyes járműnek számít majd Kínában a lépcsős hátú Peugeot 308, várhatóan csak az 1,6 literes benzines turbómotorral (160 és 200 LE) lesz majd elérhető, aki kisebb teljesítményre vágyik, annak az elődre épülő, 408-as néven forgalmazott autót tartják meg a kínálatban.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!