A visszahívásokról szóló sajtóközleményekben legfeljebb a hibás alkatrészt szokták megnevezni, ehhez képest az Aston Martin azt is közölte a fékpedál-miatti szervizakció kapcsán, hogy azt hamisított kínai alkatrész miatt kell megejteniük. Ehhez képest Kína azt mondja, hogy a problémát a brit cég felelőtlensége okozta.

Az Aston Martin a február 5-én megjelent sajtóközleményében a kínai beszállítóját okolja a nem megfelelő műanyagból készített gázpedálja miatt, ami miatt a 2007 óta készített autói közül 17 590 darabot kell visszarendelnie alkatrészcserére. Természetes, hogy a kínai állami kézben lévő médiának ez nem tetszik, de mentségükre legyen szólva, most igazuk van. Szerintük az Aston Martin nem megfelelően ellenőrzi beszállítóit, és annyiból igazuk lehet, hogy a britek által a probléma forrásának megnevezett cég, a Shenzhen Kexiang Mould Tool Co Ltd csak 2010 augusztusában alakult meg, tehát még nem is létezett, amikor az első problémás alkatrészeket beszerelték. Ez a cég a Hong Kong-i Fast Forward Tooling cég beszállítója, amely a maga részéről egy brit céggel áll szerződéses kapcsolatban, aki aztán az Aston Martinnak adja el a gázpedált.

A Peoples Daily újság megkereste a Kexiang egy menedzserét, aki szerint ők egy kis manufaktúra, az öreg gépeikkel és kis létszámukkal nem is tudnának olyan volumenű rendelést teljesíteni, amelyről az Aston Martin beszél. A Reuters által készített interjúban a Kexiang egy másik menedzsere már azt mondta, hogy tudomása van az Aston Martin visszahívásról, de ők nem állnak közvetlen kapcsolatban a brit céggel. Ellenben a Fast Forward nevű céget nem sikerült se telefonon, se annak bejegyzett székhelyén utolérni – egy ügyvédi iroda található a címen, amely céghotel szolgáltatást nyújt. Az Aston Martin által a (Kexiang-hoz beszállított) rossz minőségű műanyag forrásának megnevezett cégnek nincs nyoma semmilyen cégregiszterben. A kínaiak szerint annak köszönhető az Aston Martin problémája, hogy nem ellenőrizték az általuk vásárolt alkatrész eredetét, tehát csak magukat hibáztathatják annak rossz minőségéért. Ha legalább egyszer is megpróbáltak volna végigmenni az egész beszállítói láncon, akkor kiderült volna, hogy valahol átverés történt, nem mondható ki általánosságban, hogy rossz a Kínában gyártott autóalkatrészek minősége.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!