Márciusban adta közre az első hivatalos kémfotókat az akkor még erősen álcázott Q6 e-tron típusáról az Audi, most pedig itt vannak a már csak enyhén álcázott álló és mozgóképek az új villanyautóról – aminek műszakilag semmi köze a márka legnagyobb szabadidő-autójához, az MQB műszaki alapra felépített, Kínában forgalmazott Q6-oshoz –, ami a PPE műszaki alapot használja, így az e-tron GT illetve a Porsche Taycan testvére. És szintén semmi köze az MEB építőkészletet használó, Kínában forgalmazott Audi Q5 e-tronhoz.

A kínálatban a Q4 e-tron és a Q8 e-tron közé érkező újdonság méretben a belső égésű motorral szerelt Q5 testvére lesz, de annál rövidebb túlnyúlások és hosszabb utastér miatt eltérő arányokkal rendelkezik. Utóbbi indoka, hogy helyet kellett találni a nagyjából 100 kWh kapacitású akkumulátornak, a 800 voltos nagyfeszültségű rendszer 270 kW-os töltőáramot tesz lehetővé – megfelelő töltőberendezésnél a 10-80% töltés 30 perc alatt kivitelezhető. Amikor a sorozatgyártás 2024-ben elindul Ingolstadtan, a 2 hajtómotoros Q6 55 e-tron (380 LE rendszerteljesítmény, rajtautomatikával 402 LE) és a szintén 2 hajtómotoros SQ6 (490 LE rendszerteljesítmény, rajtautomatikával 517 LE) változatok készülnek majd, de várható olcsóbb kivitel is.

Nagy dobásnak szánja az Audi a Q6 e-tron és SQ6 e-tron világítását, például alkalmazásból választható lesz az első fényszóró megjelenése (melyik LED-ek világítsanak állandóan), hátul második generációs OLED-eket használnak a lámpákban; a sors fintora, hogy Észak-Amerikában a szigorú törvényi szabályozás miatt a látványos funkciók nem lesznek elérhetőek. A jövő év közepén indul majd az Audi új villanyautójának forgalmazása Európában.