A BMW kitart amellett, hogy a keresztmotoros alapjára magas kompaktot is kínál, bemutatkozott a 2-es Active Tourer új generációja, amely a 4386 mm hosszúság mellett 1576 mm magas; csak 36 mm-rel alacsonyabb, mint az X1-es szabadidő-autó. Itt is megnövelték a vesék méretét, ezzel párhuzamosan eltűnt a klasszikus értelemben vett lökhárító is – nincs lépcső a LED-es fényszórók alatt. Luxury Line (a fotókon fehér) és M Sport (kék) megjelenés közül lehet majd választani, a felnik akár 19 colosak is lehetnek.

Amíg a külsőnél evolúció történt, belül már forradalmi átalakulásról van szó, hiszen az előző generációs belsőről rögtön a legújabb, eddig csak az iX modellen látott belső kialakításra váltottak a nagyméretű Ívelt Kijelzős műszerfallal (10,25 colos műszeregység, 10,7 colos központi érintőképernyő), a két első ülés között „lebegő” könyöklő elején már nincs iDrive vezérlő, csak néhány fizikai kapcsoló. Új fejlesztésű üléseken foglalhat helyet az öt utas, az osztott hátsó ülés 90 mm-es sínen tologatható és a támladöntés is állítható, így az ülőhelyek meghagyása mellett 90 literrel növelhető a raktér mérete – a 18i és 18d esetén 470-1455 literről beszélhetünk, a 20i és 23i esetén 415-1405 literről.

Jelentősen kibővítik az alapfelszerelést, a kétzónás légkondicionáló mellett navigációs rendszer, parkolósegéd, távolságtartó tempomat, világnyelveken hangvezérléssel irányítható digitális segéd is van, extraként elérhető hangulatvilágítás, Harman Kardon hifi. Kibővítették a vezetőtámogató rendszerek sorát és tudását.

A 2022 februárjában esedékes piaci bevezetésnél a 2-es Active Tourer 18i-ként (1.5 turbó, 136 LE/230 Nm), 20i-ként (1.5 turbó, 48V lágyhibrid, 170 LE/280 Nm rendszerteljesítmény – 156 LE/240 Nm benzinmotor, 19 LE/55 Nm villanymotor), 23i-ként (2.0 turbó, 48V lágyhibrid, 218 LE/360 Nm rendszerteljesítmény – 204 LE/320 Nm benzinmotor, 19 LE/55 Nm villanymotor) és 18d-ként (2.0 turbódízel, 150 LE/360 Nm) lesz elérhető, alapfelszerelés a hétfokozatú duplakuplungos váltó az összes motornál. Pár hónappal a piaci bevezetést követően két plug-in hibrid hajtás is érkezik, a 14,9 kWh nettó kapacitású akkumulátorral 80 km körüli az elektromos hatótáv. A 25e xDrive-nál 136 lóerős benzinmotor és 109 lóerős villanymotor szállítja a 245 lóerős rendszerteljesítményt, a 30e xDrive esetén a 150 lóerős benzinmotor és a 176 lóerős villanymotor 326 lóerős rendszerteljesítményt nyújt.