A gazdasági válság miatt sorolták be az 5-ös sorozatba az előző nagy méretű GT-t, a nagy megszorítás közben új autóra beruházó cégvezetők nyugodtan állhattak a munkatársak elé: ők is meghúzták a nadrágszíjat azzal, hogy 7-esről 5-ösre váltottak, miközben a 7-es sorozat technikáját kapták meg praktikusabb karosszériában. Ma már dübörög a német gazdaság, így a CLAR építőkészletet használó autó végre megkapja kiérdemelt helyét a számozáson belül, azaz tényleges valójának megfelelően az 5-ös és a 7-es között helyezkedik el, és 6-os Gran Turismo-ként forgalmazzák majd.

A névváltásnál talán fontosabb, hogy sokkal harmonikusabb lett a megjelenés annak köszönhetően, hogy idő közben rengeteg új karaktervonalat vezettek be a BMW formatervezői, amelyekből bőven jutott erre a karosszériára is, és az arányok is átalakultak: 87 mm-rel lett hosszabb, 21 mm-rel alacsonyabb az új generáció, ezen belül további említést érdemes, hogy a csomagtér-perem 64 mm-rel került lejjebb. Keret nélküliek az oldalablakok, a csomagtérajtó nagy méretű, ablaktörlőnek nem jutott hely, de van helyette automatikusan felnyíló légterelő a peremen. Elődjéhez képest 150 kg-ot faragtak le a saját tömegből, miközben a szolgáltatások a 7-es sorozatot idézik: négykerék-légrugózás, elektromosan állítható hátsó ülések…

A légrugózás leginkább a komfortot javítja, gombnyomásra 20 mm-t lehet emelni a karosszériát, ami nagy tempónál automatikusan 10 mm-t süllyed, tehát mindössze 3 centis az állítási tartomány. A csomagtér 610 literesre bővült, a rakodóperem 5 centivel alacsonyabb a korábbinál, a padló teljesen sík, még a 40:20:40 arányban osztott hátsó támla döntését követően is, amikor már 1,8 köbmétert tud szállítani a 6-os GT – ennek a térfogatnak egy része a padló alatti rekeszben található.

A Frankfurti Autószalonon lesz a közönségpremierje a BMW 6-os Gran Turismo-nak, amelynek a forgalmazása novemberben indul. A piaci bevezetéskor három erőforrás (30i 258 LE/400 Nm, 40i 340 LE/450 Nm, 30d 265 LE/620 Nm) közül lehet majd választani, a 8 fokozatú automatikus váltó széria mindhez, a hathengeresekhez xDrive összkerékhajtást is lehet kérni. Később felfelé és lefelé is bővítik majd a választékot, az 5-ös sorozathoz képest annyi lesz az eltérés a hírek szerint, hogy a hálózatról tölthető benzin-elektromos hibridnél az erősebb (184 LE helyett 258 LE) benzinmotort alkalmazzák majd, így 40e néven lesz elérhető a zöldrendszámos változat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!