A Porsche támogatásával épült fel a chilei Haru Oni-ban a HIF Global első, alapvetően a technológia tesztelésére szolgáló e-benzin gyára, az ott készült üzemanyagot aztán a stuttgarti autógyártó európai márkakupájában használták el. Most bejelentették, hogy a HIF Global 2024-ben megkezdi az első, immár kereskedelmi felhasználásra termelő e-benzin gyárának az építését, a helyszín a texasi Matagorda. A megújuló energiával üzemelő gyárban évi 750 millió liter e-benzint és hajó-üzemanyagot fognak készíteni, a tervek szerint 2027-ben éri el ezt a szintet a termelés. Ennél a nagyságrendnél 300 000 tonna zöld hidrogén és 2 millió tonna a levegőből kivont szén-dioxid segítségével készítenek 1,4 millió tonna metanolt – már ez is felhasználható belső égésű motorokban -, amelyet aztán tovább finomítanak e-benzinnek és hajó-üzemanyagnak.
A Haru Oni kísérleti üzemben megtermelt e-benzin ára nagyjából 50 euró/liter, az új texasi üzemben a méretgazdaságosság miatt már 2 euró/liter költséggel tud termelni a HIF Global saját becslése szerint.