Közeleg az Audi A3-as modellfrissítés, elsőként az S3-as sportmodellről közöltek néhány információt – a testvérmodell Golf R is bemutatkozik hamarosan, és mégiscsak a prémiumváltozatot illeti az elsőség a híradással kapcsolatban. Itt is még álcázással próbálják palástolni az átalakított megjelenést, amit jellegzetes mintájú karosszériával és pirosra fényezett műanyagokkal értek el – egy kis képzelőerővel könnyű átlátni ezen –, jól láthatóak a mátrix-LED fényszórók és az Akrapovic-kipufogó végződése is.

Műszakilag meglepően sokat dolgoztak az autón ahhoz képest, hogy csak modellfrissítésről van szó. A 2,0 literes turbómotor teljesítményét 333 lóerőre emelték, a nyomaték 420 Nm (2100-5500/perc), így – újabb párhuzam a wolfsburgi márkával – elérték azt a szintet, amit a Golf R333 limitált modell tudott. Az Audi S3 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, végsebessége 250 km/óra, ami 1 tizedes javulást jelent. Dynamic üzemmód használatakor a pillangószelep és a turbófeltöltő-lefújószelep működésének módosításával élénkebbé teszik a gázreakciókat. A 7 fokozatú S tronic duplakuplungos váltó működését gyorsabbra programozták, nagyobb erővel nyomják össze a tengelykapcsolókat, így hamarabb tud nagyobb nyomatékot átvinni a váltó, padlógázon ez megfelezi a kapcsolási időket.

Teljesen új a hajtáslánc, hiszen az Audi RS3 által is használt, hátul differenciálmű helyett 2 bolygóművet használó megoldásra váltanak – a rend kedvéért az Audi S3 nem kapja meg a Drift-üzemmódot, de a hátsó tengelyen lévő nyomaték oldalankénti irányításával így is sokkal gyorsabb lesz kanyarban a kistestvér. Elöl új toronycsapágy használatával duplázzák meg 1,5°-ra a kerékdőlést, és merevebb lengőkart használnak, ami jelentősen javítja a kanyarvételi tulajdonságokat.

A gyorsabb Audi S3-as erősebb fékeket kap, az első tárcsa már 357 mm átmérőjű és 34 mm vastag, és 2 dugattyús nyereg szorítja ehhez hozzá a nagyobb felületű és magasabb hőmérsékleteket elviselő fékbetéteket. A Falken ehhez a típushoz készítette el a 235/35 R19 méretű abroncsokat, amelyek sokkal jobban tapadnak a korábbi gyári szerelésű abroncsoknál.