Orosz pénzből és vezetéssel működik a berlini Reload Motors startup, amely ugyan nem valósította meg az első termékét, az akkumulátoros-elektromos hajtású könnyű haszonjárművet, de máris a 2.0-s fázisnál tart: véleménye szerint az akkumulátoros technológia már a múlté, az igazán zöld járművek a jövőben a tüzelőanyagcellás villanyautók lesznek. Ezeknek a gyártásához nem kell annyi nyersanyag, és egy 4 darab töltőponttal rendelkező hidrogénkút 60 darab villámtöltőt képes kiváltani, hiszen alig 3-5 perc alatt végez egy tankolással, amely alatt akár 1000 km-nyi energiát is felvesz az autó.

A Reload Motors szerint az aktuális energiaválság lökést ad majd a (nem kőolajból készített) zöld hidrogén technológiának, és az aktuális 4,5 euró/kg költség a felére-harmadára csökken majd az évtized közepére, ezzel párhuzamosan a hidrogén-töltőállomások robbanásszerű terjedésével is számolnak. A startup nem csak az energiatárolás módszerén változtatott, de már nem saját maga akarja készíteni a járműveit, hanem bérgyártásban gondolkodik, a képeken látható szögletes forma is csak ideiglenes, hiszen a szerződéses partner által biztosított „alap jármű” átalakításával készül a végleges megjelenés. A kitűzött cél, hogy 3,5 tonnás össztömeg mellett 1050 kg terhelhetőséget nyújtson a jármű, amely 1000 km-es hatótávolsággal rendelkezik majd. A cég még az idén meg akarja építeni az első működőképes prototípust, 2024-re akar végezni a teszteléssel és 2025-ben akarja megindítani a sorozatgyártást. Ha csak addig nem talál egy újabb energiatárolási módot…