Noha a név, a Dunlop Sportmaxx RT2 és a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 alapján arra gondolhatna az ember, nem egyszerűen a korábbi termékek továbbfejlesztéséről van szó, a két új csúcskategóriás abroncs teljes egészében új. Mindkét esetben hasonlóak a változtatások, de némi eltérés azért van, a Dunlop kifejezetten sportos vezetőknek készül, míg a Goodyear hajszálnyival a hétköznapi használhatóság (gördülési ellenállás, kopás) felé optimalizált.

Első és legfontosabb változás az átalakított vázszerkezet, amelyet még merevebbé tettek. A futófelület alatti övrétegben találunk olyat, amely azért felel, hogy elossza a például kanyarodáskor fellépő pontszerű hőterhelést, ezzel csökkentve a gumi terhelését, növelve az élettartamot. A korábbinál vékonyabb drótokból állítják össze ezeket az öveket, ami egyfelől sűrűbb, tehát merevebb réteget eredményez, másfelől kevesebb helyre és ami még fontosabb gumira van szükség a drótok közötti tér kitöltéséhez, tehát a tömeg is alacsonyabb.

Lágyabb gumikeveréket használnak a futófelületnél, a titkos receptúrából annyit emeltek ki, hogy fenyőgyantát is használnak, ennek a változtatásnak az oka, hogy így a gumi jobban tud alkalmazkodni az aszfalt – közelről nézve jól láthatóan – egyenetlen felületéhez. Ez pedig nem csak versenypályán – ebben a piaci kategóriában nem zárható ki ez a használati mód -, de közúton is előnnyel jár, hiszen rövidebb fékutat és jobb kanyarstabilitást eredményez, hogy jobban kapaszkodik az abroncs, a korábban említett merevebb szerkezet miatt nem kell attól tartani, hogy bizonytalan lenne az úttartás.

A harmadik nagy változás maga a mintázat, amelynél a kanyarodásnál igénybe vett vállrészeket erősítették meg. Szélesebbek ezek a blokkok, amelyek belül össze vannak kötve egymással – a Goodyearnél teljesen lezárják az árkokat minden második blokknál, a Dunlop esetén V alakú vájattal stabilizálnak; a középső rész feladata a vízelvezetés, az ide kerülő nedvesség pedig kifelé még mindig akadálytalanul távozhat.

Merevebb vázszerkezet, lágyabb gumikeverék, módosított mintázat – a Dunlop Sportmaxx RT2 és a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3-as abroncsok fejlődését nem csak a gyár, de független, a TÜV Süd által elvégzett mérések is bizonyítják. A hazai bemutató alkalmából a Hungaroringen lévő Groupama Tanpályán mi is kipróbálhattuk az új abroncsokat, de én speciel 60 km/h-s tempóról fékezve nem fedeztem fel nagy különbséget. Egy Škoda Superb (Dunlop Sportmaxx RT2) és egy Audi A4-es (Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3) állt rendelkezésünkre, száraz vízszintes és nedves lejtős aszfalton kellett fékezni adott helyen, nekem mind a négy alkalommal 12 méteres lett a fékutam – a sebességem 58-63 km/h között változott, és arra se vennék mérget, hogy sikerült mindig pontosan a vonalon rátapossak a fékre. A nedves aszfalt körpályán egy VW Passat (Goodyear Eagle Asymmetric 3) és egy Škoda Superb (Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2) várt minket, itt azt tudtam meg, hogy az újabb abronccsal sikerül közeledni a régihez, a tempóra nem emlékszem, mert az útra figyeltem, de úgy 55-60 km/h körül lehetett.

Amíg a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3-as 17-21 col pántátmérővel 41 méretben már megvásárolható, és folyamatosan bővítik majd a választékot, amíg végül a piac 87 százalékát fedik majd le – utolsó lépésként jövőre kezdik meg a defekttűrő változatok forgalmazását. A Dunlop Sportmaxx RT2-es 17-21 col pántátmérővel, összesen 47 méretben lesz majd elérhető, ennek négyötöde már most is megvásárolható.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!