Annyira fontos a flottafogyasztás a BMW-nek, hogy az aktuális X5-ösből már négyhengeres modellt is készített, igaz, a 2,0 literes biturbó dízel az európai piac sajátja. De most a világon mindenfelé megtapasztalhatják majd az emberek, milyen is a négyhengeres motorral szerelt X5-ös.

Korábban tanulmányként már megmutatták, most pedig hivatalosan is bejelentették az X5 xDrive40e kábeles hibrid változatot, amelynél  belső égésű motor a 2,0 literes, 245 lóerős négyhengeres turbó. Ennek a munkáját a nyolcfokozatú automatikus váltóba építve egy 113 LE/250 Nm csúcsteljesítményű villanymotor segíti, a rendszerteljesítmény 313 LE/450 Nm.

A 9 kWh kapacitású akkumulátorban (a csomagtér méretéből 150 litert rabol) tárolt energia legfeljebb 31 km megtételére elég elektromos üzemmódban, ekkor 120 km/h az elérhető csúcssebesség. Ha mindkét erőforrás egyszerre hajt, akár 6,8 másodperces 100-ra gyorsulást is megtapasztalhat a pilóta, a végsebesség ilyenkor elektronikusan korlátozott 210 km/h. A fogyasztás laboratóriumban 3,3 l/100 km, a gyakorlatban ennek nagyjából háromszorosára számíthat majd a tulajdonos, hiszen egy több mint 2 tonnás, nagy méretű járműről beszélünk. Az X5 xDrive40e-nél alapfelszerelésként adják a hátsó légrugókat, az elektronikus lengéscsillapítókat és az elektromos rendszerről működő légkondicionáló/fűtés is eltér a normál társaitól.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!