Teljessé vált a Renault kompakt modellkínálata azzal, hogy az Arkana szabadidő-kupé, a Megane E-Tech Electric, az Austral szabadidő-autó és a Scenic E-Tech Electric után piacra dobják a Symbioz nevű szabadidő-autót. A 4,41 méteres karosszéria a Captur alapján készül, a 2638 mm-es tengelytávolság is ugyanaz, a külső karosszériaelemekben a B oszlopig egyáltalán nincs változás, aztán épp csak az ajtó külső héja tér el kis mértékben azáltal, hogy másképp alakul az ablakvonal, a 185 mm-es hossznövekedés egyedül a hátsó túlnyúlás számlájára írható. Egyediek a 18-19 colos felnik.

A műszerfal ismerős lehet a Capturből, de a Symbioz egyedi anyagokat használ – utóbbinál az egyes felszereltségek saját üléskárpitot kapnak – és szériában kapja az élére állított 10,4 colos képátlójú központi érintőképernyőt. Utastér-szerte 24,7 liternyi tárolóhelyet alakítottak ki, ebből 7 liter jut a kesztyűtartóra, elöl és hátul 2-2 darab USB-C töltési lehetőség van, Techno, Esprit Alpine és Iconic felszereltségnél indukciós telefontöltő is akad. Techno szinttől jár az OpenR Link fejegység beépített Google alkalmazásokkal. Feláras a Harman Kardon hifi, a 9 hangszórós rendszer hangzását Jean-Michel Jarre segítségével alakították ki.

Megtartják a 16 centiméteres sínen tologatható, teljesen a padlóba hajtható, 60:40 arányban osztott hátsó üléssort, amely jóvoltából a 492 literes (VDA-módszer szerint 434 literes) csomagtér az 5 ülőhely megőrzése mellett bővíthető 624 literig (VDA-módszer szerint 548 literig); támladöntés után 1582 literes a raktér. Elektromos mozgatású csomagtérajtó gondoskodik a hozzáférésről, ezt gombbal, távirányítóról vagy a hátsó lökhárító alatti láblengetéssel lehet aktiválni. A Renault Symbioz a piaci bevezetésnél az E-Tech Hybrid 145 öntöltő hibrid hajtással lesz elérhető, az 1,6-os szívómotort (94 LE) és 2 villanymotort (49 LE és 24 LE) használó rendszerrel 4,6 l/100 km a még nem homologizált átlagfogyasztás.