Múlt héten néhány tucat kiemelt ügyfélnek már megmutatta a Hyundai az új generációs Genesis-t, ekkor indult ugyanis az előrendelés az autóra – amelyet legfeljebb kémfotók alapján ismerhettek az ügyfelek. Ennek ellenére 24 óra alatt 3500 megrendelés érkezett az autóra úgy, hogy még a vételárat se ismerték…

Most pedig végre hivatalos lett az autó, a teljesen új padlólemezre épülő második generációs Genesis, amelynek fejlesztésére 500 milliárd wont, mintegy 104 milliárd forintot költött el a cég. Ez a jelentős befektetés annak köszönhető, hogy immár világautó lesz a 4,99 méteres limuzin, amely Európában is piacra lép.

A másik nagy újdonság a „Folyékony Szobrászat 2.0” formavilág, amely ránézésre a jelenleginél határozottabb megjelenést jelent. A hatalmas méretű, krómmal súlyosbított hűtőrács nem az új márkaarculat része, sokkal inkább a magabiztosság jele: nem fél a többi prémiumgyártótól a Hyundai. Minden manapság elvárható aktív és passzív biztonsági rendszer és segéd ott van a fedélzeten, a legfontosabb információk a szélvédőről is leolvashatóak.

A karosszéria külső hossza 4 mm-rel növekedett, a tengelytáv 75 mm-rel bővült, ami leginkább a hátsó sorban érezhető. Teljesen új HTRAC fantázianevű összkerékhajtást is készítettek a mérnökök, meg egy nyolcfokozatú automatikus váltót is, amelyet mind a négy motorhoz párosítanak. Dél-Koreában három V6-os (3.0 – 257 LE, 3.3 – 282 LE, 3.8 – 315 LE) és egy V8-as (5.0 – 425 LE) benzinmotorral indul a forgalmazás, utóbbival 5,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s tempóra az autó. Később várható hibrid hajtás és talán egy dízel is Európa számára. A Hyundai úgy számol, 2014-ben 65 000 darab Genesist fog értékesíteni, ennek mintegy felét Dél-Koreán kívül.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!