Épp a következő szintre lép a Mazdánál a Skyactiv-technológia, a 2,0 literes lökettérfogatú, kompresszoros, bizonyos üzemállapotban gyújtógyertya nélkül működő Skyactiv X benzinesével, ezzel párhuzamosan a Kodo formavilágot is továbbfejlesztik. Hogy pontosan mire kell számítsunk majd a jövő év elején bemutatkozó új generációs Mazda3-asnál, azt a Kai tanulmány példázza.

Megtartják az ügyfelek körében népszerű alapvető vonásokat, tehát a lendületes vonalvezetés marad, épp csak elegánsabbá teszik a megjelenést, a részleteket a japán kultúrából származó elvek alapján dolgozzák ki. Fontosnak tartják a mérnöki precizitással megválasztott arányokat. Az ötajtós karosszéria 4420 mm hosszú, 1855 mm széles, 1375 mm magas és 2750 mm a tengelytávolság; a 20 colos felnik miatt tűnik valós méreténél kisebbnek ez a nagyra nőtt kompakt.

De nem csak a közeljövőbe tekintenek előre a Mazdánál, arra, hogy középtávon mire számíthatunk, a Vision Coupe nevű tanulmány segítségével ismerhetjük meg. Itt már drámaibbak az arányok, elképesztően hosszú az orr, viszonylag egyszerű a vonalvezetés. Minden bizonnyal hátsókerékhajtású autóról van szó, ilyen a húszas évek közepén várható a Mazdától – a nemrég stratégiai partnerré lett Toyota nagy méretű (a Lexusoknál is használt) építőkészletének alapján.

Közös vonása a Kai és a Vision Coupe tanulmányoknak a minimalista stílusú belső tér, ahol épp csak a legszükségesebb mértékig zavarják műszerek, gombok és kapcsolók a hatalmas felületeket. Ez egyébként a Jinbai Ittai filozófiából következik, ha nincsenek zavaró tényezők, akkor a vezető és utasai minden érzékszervükkel a haladásra összpontosíthatnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!