Egyelőre még csak prototípus-stádiumban léteznek az Iguana Yachts különleges csónakjai, amelyek valójában kétéltűek, hiszen motorcsónak alján lévő gumi lánctalpak segítségével a szárazföldön is képes mozogni. Az első prototípus volt a 24-es jelzésű modell, sorozatgyártásba már a 29-es kerül – a megcélzott vásárlóréteg nem akarja a 8,5 méteres hossz alá adni.

Vízen a 300 lóerős motorjával akár 40 csomós (74 km/h) sebességgel képes haladni a motorcsónak, szárazföldön ennél visszafogottabb a tempó: legfeljebb 7 km/órás tempót képes elérni. Kipróbálták 47 százalékos emelkedésű dűnén is, amit sikerrel vett, de ennek megismétlését nem ajánlják az alkotók – az utasoknak nincs kapaszkodójuk, nem tudnának a helyükön maradni.

A különleges hajó megalkotásának ötlete egyébként az egyik csatorna-szigeten született meg, ahol a 16 méteres árapály miatt mindig is gondot okozott a hajók kikötése. Az Iguana 29-es képes kimászni a szárazra, így például az utasok kikötő híján is képesek száraz lábbal elhagyni a hajót. Azért döntöttek a gumi-kevlár lánctalpak mellett, mert azok segítségével még laza, homokos talajon is képes haladni a terhelés nélkül 2,9 tonnás szerkezet.

A 300 literes üzemanyagtartály segítségével a 300 lóerős hajómotorral mintegy 100 tengeri mérföld a hatótávolság, az ugyanebből a tankból táplálkozó, a lánctalpakat hajtó motor ennyi benzinnel 25 órán keresztül képes üzemelni. Túl vannak a tesztelésen, jelenleg épp azon dolgoznak, hogy világszerte felállítsák a kereskedői hálózatot, és a tervek szerint 2015 elején már fogadják a megrendeléseket a Normandiában gyártott Iguana 29-es kétéltű motorcsónakra.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!