A SEAT ezzel már több mint egy évvel az új modellekre vonatkozó EU-szabályzás 2008 decemberére tervezett életbelépését megelőzően megfelel az újrahasznosítás követelményeinek.

A minősítés átadásának hivatalos rendezvényét a SEAT martorelli műszaki központjában tartották, ahol a vonatkozó direktíva IV. mellékletével kiegészített minősítő oklevelet Frank Bekermeier, a vállalat kutatási és fejlesztési (R&D) tevékenységért felelős alelnöke Antonio MuÑoztól, a Spanyol Ipari, Kereskedelmi és Turisztikai Minisztérium ipari minőségügyi aligazgatójától vehette át.

A SEAT kutatási és fejlesztési részlegének első embere örömmel jelentette ki: „E minősítés egyértelműen kifejezi a környezet védelme iránti elkötelezettségünket, mégpedig a legkorszerűbb technikák alkalmazásával, amelyek lehetővé teszik számunkra a környezetre csupán elhanyagolható káros hatást gyakorló járművek fejlesztését és gyártását.”

A minősítést a SEAT létesítményeit és folyamatait értékelő audit eredményeképpen ítélték oda, amelyet az Ipari Innovációs Alapítvány, a Spanyol Ipari, Kereskedelmi és Turisztikai Minisztérium által kijelölt testület végzett. Az alapítvány összefoglaló jelentésében tekintetbe vette a SEAT újrahasznosítási stratégiáját, amely biztosítja a járművek szétszerelését, elemeinek újbóli felhasználását, illetve anyagainak újrahasznosítását, emellett kellően hatékony menedzsment-rendszerrel is rendelkezik.

Az átadási ceremóniát követően a Spanyol Ipari, Kereskedelmi és Turisztikai Minisztérium képviselőinek egy csoportja a SEAT szakemberei társaságában megtekintette a martorelli műszaki központ, valamint a prototípusok fejlesztőközpontjának létesítményét. Ennek során személyesen is megismerhették a tervezési és gyártási folyamatok során alkalmazott szigorú minőségi követelményeket.

E minősítés a SEAT erős elkötelezettségének jele a környezet megóvását szolgáló minden tevékenység irányában. Ezek a vállalat olyan más törekvéseiben is megnyilvánulnak, mint a SEAT modellek szén-dioxid kibocsátásának mérséklése érdekében alkalmazott legkorszerűbb technikák.

Kiváló példa erre a Frankfurti Autókiállításon bemutatott SEAT Ibiza ECOMOTIVE. A márka emblematikus sorozatának e kifejezetten környezetkímélő modellváltozata 1,4 literes, 80 lóerős TDI-erőforrásával átlagosan mindössze 3,8 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerre, s szén-dioxid kibocsátása kilométerenként 100 gramm alatt marad. E modell újabb lépés a SEAT hosszú távú fejlesztési stratégiájában, s az sem véletlen, hogy épp a spanyol márka a teljes Volkswagen Csoport 2006-os alacsony szén-dioxid kibocsátási rekordere (149 g/km).