Egy évtizeddel ezelőtt a BYD és a Daimler 50:50 tulajdonrésszel hívta életre a Denza márkát, a németek adták az alapot, a kínaiak a technikát az első autóba, később a németek készítették a formatervet. 2021-ben a Daimler 10%-ra csökkentette részarányát, teljes egészében a BYD-re bízva a márka sorsát, akik az idén kilépnek vele a nemzetközi piacra. Európában is megjelenik a Denza, egy álcázott prototípussal már turnéztak is Európában, nagyvárosok sétálóutcájában mutogatták az autót, de készítettek képeket Porsche Panamera kombival – a generációváltásnál érdeklődés hiányában elbúcsúzott ez a karosszériaforma… – és Ferrari GTC4 Lusso-val is. Most pedig itt vannak a Kínai védjegyhivatalból származó képek a Z9 GT sorozatgyártású változatáról, aminek a Pekingi Autószalonon lesz a leleplezése.

Óriási lesz a Denza Z9 GT, a karosszéria hossza 5180 mm, szélessége 1990 mm, magassága 1500 mm és 3125 mm a tengelytávolság, a saját tömeg 2875 kg! A sportos mozgatásról egy 3 hajtómotoros összkerékhajtás gondoskodik, az első tengelyre egy 313 lóerős, a hátsó tengelyre 2 darab 326 lóerős hajtómotor kerül, a rendszerteljesítmény 965 lóerő! A legújabb BYD Blade akkumulátor gondoskodik az energiaellátásról, de a kapacitás még nem ismert.

A Denza D9 GT hivatalos leleplezésére a Pekingi Autószalonon kerül sor, ez lesz a márka csúcsmodellje világszerte, ezenkívül még az N7-es és N8-as szabadidő-autó és a D9-es egyterű alkotja az újenergiás márka választékát.