Mivel a legfontosabb információk már pár nappal ezelőtt az interneten keringtek, olyan nagyon sok újdonságot nem tudunk mondani a Porsche 911 GT3 RS 4.0-val kapcsolatban. A számok azonban elég érdekesek ahhoz, hogy közzétegyük őket.

Ha nem is a legerősebb, de a legdurvább 911-essel búcsúzik a jelenlegi generáció Ha nem is a legerősebb, de a legdurvább 911-essel búcsúzik a jelenlegi generáció

A motor lökettérfogatát 3996 köbcentire növelték, ezzel ez az eddigi legnagyobb motor, amit gyárilag egy 911-es farába építettek. A teljesítmény 500 lóerő 8250-es percenkénti fordulaton, a maximális, 460 Nm-es nyomatékot 5750-es percenkénti fordulaton tudja a hathengeres boxermotor. Az olyan finomságok, mint karbon első sárvédők, csomagtér fedél és ülések valamint műanyag hátsó ablakok is hozzájárulnak ahhoz, hogy az autó tömege teletankolva mindössze 1360 kg.

Félreértés ne legyen: a 911 GT3 RS 4.0 valójában egy közúti hazsnálatra alkalmassá tett versenyautó. Gyárilag verseny- és nem utcai abroncsokkal szerelik Félreértés ne legyen: a 911 GT3 RS 4.0 valójában egy közúti hazsnálatra alkalmassá tett versenyautó. Gyárilag verseny- és nem utcai abroncsokkal szerelik

Ezek után nem csoda, hogy a kizárólag hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval készülő 911 GT3 RS 4.0 gyors. Nagyon gyors. A 100 km/órás sebességet 3,9, a 160 km/órát 7,9, a 200 km/órát 11,9 másodperc alatt éri el, végsebessége 310 km/óra. A nagy méretű hátsó szárnyat ezúttal – utcai Porsche 911-esen először – első légterelőkkel is kiegészítették, amelyek így végsebességnél 190 kg-nyi leszorítóerőt termelnek. Mind a hatszáz szerencsés vásárló, aki időben lecsap az autóra, jól fogja érezni magát  volán mögött. Az autó ára egyébként Németországban, 19 %-os ÁFA-val növelve 178 596 euró, kicsivel több, mint 47 millió forint.