Az birizgálja a Volkswagen konszern csőrét, hogy a Suzuki nem félt kimondani: átnézték ugyan a partner lehetőségeit, de azok között egy olyan technológiát se találtak, amit érdemesnek ítéltek volna az átvételre, inkább a Fiat-tól vásárolnak dízelmotorokat. Ezt természetesen nem hagyhatta annyiban a TDI-re annyira büszke konszern, és hivatalosan is szerződésszegéssel vádolta meg távol-keleti partnerét.

A németek szerint a 2009. decemberében aláírt szerződést szegték meg ezzel a japánok, és egyelőre adtak pár hetet a Suzukinak arra, hogy hivatalosan is reagáljon a vádra. A Volkswagen természetesen sajnálja, hogy így elfajultak a dolgok, de szükségesnek tartja mindezt azért, hogy újra beinduljanak a tárgyalások, és a németek továbbra is attraktív befektetésnek tartják a japán céget.

A legutóbbi hírek szerint teljesen leállt a közös munka és a tárgyalás a német és a japán fél között, nem is annyira a műszaki, hanem inkább kulturális összeférhetetlenségek miatt. A Suzukinak nem tetszik, hogy a Volkswagen erőből próbál hatni rá. A 2011. júliusában publikált Volkswagen féléves-jelentésben megjegyzik a németek, hogy a közös munka lassabban alakul a tervezettnél, és hogy átvizsgálják azt. Ez utóbbi folyamat még mindig tart, azaz nem tudni, békülés vagy szakítás lesz-e a folyamat vége. A Suzuki egyelőre nem kommentálta az ügyet.