Jópofa kis szabadidő-autót hoztak össze a Mercedes formatervezői, amelyről azonban az is messziről látszik, hogy a terepjárásnak még a gondolatától is irtózik az autó. Persze a gyár szerint ha megfizeti az ember a nagyobb teljesítményű motorokhoz felár ellenében kínált összkerékhajtást, azért ott is jól helytáll az autó – de itt valószínűleg a kifejezetten a Mercedes GLA túlnyúlásaira-tengelytávolságára épített mesterséges akadályokról van szó.

A sajtóanyagban is azt hangsúlyozzák, hogy az áramvonalas karosszériájának köszönhetően autópályán milyen alacsony fogyasztással képes haladni. Azonban a legvalószínűbb élettere a Mercedes kompakt szabadidő-autójának a város lesz, ahol leginkább azért fog remekelni, mert mondjuk egy kicsit magasabban van az ülése, mint az A-osztálynak, ezért könnyebb a beszállás. A csomagtér is rengeteg bevásárlással képes megbirkózni, alaphelyzetben 421 literes a raktér, a feláras Load Compartment csomag rendelése esetén az állítható hátsó támla dőlésszöggel ez úgy növelhető 60 literrel, hogy megmaradnak az ülőhelyek, a támla ledöntését követően 836 literes a raktér.

Három motor közül lehet választani kezdetben, az 1,6-os és 2,0 literes benzines (156 és 211 LE) mellett a 2,2 literes dízel (136 és 170 LE) kérhető, az erősebbekhez alapfelszerelés a 7 fokozatú dupla kuplungos váltó, és felár ellenében ezekhez lehet összkerékhajtást kérni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!