Alumínium karosszéria, 571 lóerős V8-as motor, hátsókerékhajtás, vászontető: a Mercedes SLS AMG Roadster első hallásra kőkemény sportkocsinak tűnik. Aztán a részletek megismerése után kiderül, hogy ez is egy magától működő autó.

Légsál és szélfogó is védi az utasokat az időjárás viszontagságaitól Légsál és szélfogó is védi az utasokat az időjárás viszontagságaitól

Nem kell küzdeni a váltóval, a hétfokozatú, dupla kuplungos egységet azért kézzel is lehet vezérelni. A vászontetőt nem kézzel kell hátralökni, hanem elektromotor mozgatja; 50 km/órás tempóig menet közben is végezhető a mutatvány. Ráadásul még légsál és szélfogó is van. Na jó, utóbbi megbocsájtható, hiszen az 571 lóerő teljesítményű, 6,3 literes V8-as szívómotorral alaposan össze lehet kavarni az utastér levegőjét, különösen a 317 km/órás végsebesség tájékán.

Alacsony a küszöb, hagyományos az ajtó - az alu térváz csak 2 kg-mal nehezebb a kupénál Alacsony a küszöb, hagyományos az ajtó – az alu térváz csak 2 kg-mal nehezebb a kupénál

A Z alakban összecsukódó tető nem csökkenti a csomagtér méretét, az mindig 173 liter – ez csak 3 literrel kisebb a kupénál. A váz egyébként acélból, alumíniumból és magnéziumból készül, a hátsó szélvédő egyrétegű biztonsági üveg. A Roadster esetén hagyományos, elöl felfüggesztett ajtók segítségével lehet megközelíteni az utasteret, és a küszöb se olyan magas, mint a sirályszárnyas kupénál. A mérlegen azonban 40 kg-mal többet nyom a vászontetős változat, maga az alumínium térváz 243 kg-ot nyom, ami 2 kg-mal több a kupé vázánál. Meglepő módon novemberben kezdik meg a Mercedes SLS AMG Roadster forgalmazását, ami nem ép a kabriószezion indulása.